Josefins Värld

Middagsdags

Kategori: Hemma hos oss

I våran familj har vi haft lite kaos med våra middagar, oftast handlar vi lite varje dag (superdyrt) och när vi väl har åkt iväg för att storhandla så har vi mest handlat lite av varje istället för att planera och sen handla, vad detta beror på vet jag faktiskt, och det är tidsbrist då Daniel jobbar supermycket på hösten/vintern. allt blir lite kaos helt enkelt *skratt*

Men för en tid sedan var jag helt inne på att testa Linas matkasse, men efter ett snack med maken så bestämde vi oss för att göra hela veckans meny tillsammans på Söndagen och sen skriva upp allt vi behöver för veckans recept och sen åka och handla tillsammans.
På våran veckomeny är det inte alls invecklade saker. Elias får önska några rätter, och Daniel har oftast oxå något önskemål.

Vart jag vill komma med detta är att allt funkar så himla bra = super happy mama! Mina vänner skojar ju med mig och tycker att jag planerar för mycket, men se där, än en gång så har jag bevisat för mig själv att om jag planerar är jag lycklig *skratt*

Bör tillägga att vi sparar grymt med pengar på detta, perfekt då man ska ut och shoppa ;)


Här i köket på tavlan skriver vi tillsammans upp veckans meny:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: