Josefins Värld

Bak Tisdag

Kategori: Muffins & Andra Bakverk

Idag har vi varit riktigt effektiva. Vi har strykt all tvätt och sorterat alla strumpor och underkläder det vill säga alla som inte har någon "kompis" eller är för urtvättade har vi slängt. Känns så skönt!

Eftermiddagen har vi spenderat i köket då Elias sa att han var så sugen på bullar. och jisses vad roligt det är att baka med honom, han fixar ju allt själv nu:)
Vi har alldeles nyss haft en diskussion på dagis angående att vissa föräldrar tycker barnen äter för mycket socker och då ingår såklart att vissa föräldrar tycker att de bakar för mycket där. Men hur kan man ens fundera på att ta bort detta moment för barnen, de tycker ju det är så roligt och med facit i hand hur mycket äter de egentligen? barnen tycker ju att det är så roligt med själva bakningen. Iallafall min prins! Självklart tycker inte jag heller att barnen ska baka varenda dag.. men detta känns som en så onödig diskussion!
Min stora fundering är, kanske inte ens hör hit men.. hur mycket bakar dessa föräldrar egentligen med sina barn och får se deras glädje i själva skapandet??
brukar hålla min blogg ganska neutral men detta upprör en mamma som alltid fått hembakat som barn och som själv älskar att vara i köket!

Nu till det roliga, bilderna på det vi bakat idag:)


Nytt loppis kakfat och nya formar som jag fått av mamma.
Fick ett tips förra sommaren att bullarna blir mycket finare om man bakar dem i Muffins plåtar, och jag håller med. De blir mycket högre och får finare form.


Bullarna på det låga fatet har Elias bakat. Han valde Barbapappa formar och han är så stolt över dem så han upplyste mig om att vi inte fick äta upp dem:)

Schackrutor




Idag har vi använt finaste pannlapparna som jag fått av min svägerska Sara♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: