Josefins Värld

Tankar om bloggen

Kategori: Vardag

Jag har just nu kommit till ett vägskäl då det gäller min blogg, Nu igen tänker ni säkert nu? ;) Problemet är egentligen inte att jag lägger ut Delar av vårat liv på internet utan grejen är att personer som jag inte tycker särskilt mycket om och som varit riktigt elaka tar del av vårat liv. (Självklart känns det aningen jobbigt att människor läser som jag inte vet vilka det är , men det visste jag ju skulle hända den dagen jag startade en blogg, så det är ingen direkt surprise, bara att gilla läget.. men hellre att okända läser än elakingar)

Dessutom känner jag att jag inte kan skriva vad jag vill längre, Det finns ju risk att någon tar illa upp eller blir ledsen eller att man helt enkelt blir missuppfattad. Finns ju verkligen skräckexempel i bloggvärlden på hur människor kastar elakheter på varandra. Vad hände med att prata med varandra i verkliga livet lixom?

En till stor nackdel då man bloggar "ofta" är att människor slutar höra av sig, ni vet bara för att fråga hur det är, Det vet ju alla ändå som varit inne och läst;)

Men  när alla dessa underbara människor ger sig till känna som jag vet vill läsa och som verkligen bryr sig om oss, då vill man ju bara fortsätta, och tänk vad roligt för Elias att läsa då han blir större, det är ju ändå på grund av honom som denna bloggen blev till:)

*grubbel grubbel* Jag grubblar alltid då jag är trött, kanske dags att sova?

Nu har jag iallfall blottat lite av mina tankar..


Kommentarer

  • Kicka säger:

    Du har en fin och trevlig blogg som jag läser dagligen från södra Sverige. Hejarop ger jag dig så du fortsätter.

    2010-06-03 | 22:13:05
  • Joss säger:

    Hej Kicka!

    Tack för snälla ord:)

    2010-06-03 | 22:45:11
    Bloggadress: http://familjeneurenius.blogg.se/
  • vickan säger:

    Hej! Förstår dina tankar. Har aldrig vågat på mig att blogga pga av "blottningskänslan" och att vem som helst läser. Tycker det är strongt gjort att skriva. Är så mysigt att se hur det går för er. Men tyvärr så är väl ja under kategorin att inte ses så mycke inte alls eg på länge =( Trist.

    Kramar i mängder!

    2010-06-05 | 21:19:57
  • E säger:

    Jag bor i norra Sverige. Följt din blogg i över 1 år nu tror jag. Säger som Kicka: Ger dig hejarop så du fortsätter :)

    2010-06-06 | 22:43:35
  • Joss säger:

    Vickan! Vi måste ta och träffas nått framöver:) jag är jätte nyfiken på hur det går med huset:) Kram

    2010-06-07 | 21:58:16
    Bloggadress: http://familjeneurenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här: