Josefins Värld

Öron och hosta

Kategori: Vardag

Gårdagen va verkligen ingen höjdare! Elias blev bara sämre och sämre, han hostade och tog sig på ena örat hela tiden. Slutade med att jag ringde primärvårdsjouren (som dessutom hade bytt lokaler till gamla kommunhuset, det hade jag helt missat) Vi fick en tid vid sex och jag måste säga att herrgud. att byta lokaler verkar vara det bästa de någonsin gjort, klockan tio över sex va hela pojken undersökt, recept skrivet och vi va på väg ut igen. Det kallar jag snabbt! mina tidigare erfarenheter (mest erfarenheter då jag va gravid och låg på sjukhuset ofta) är typ vänta minst 3 timmar innan du ens kommer in i ett rum..  Men detta verkar de fått ordning på, eller hade vi bara tur??

Stackars lilla prinsen har iallafall fått öroninflamation. Så igår kväll startade vi med penicillinkuren. Förhoppningsvis är han snart bra igen. Jag saknar min busiga/tokiga/omöjliga Elias.  Jag önskar så att jag kunde fått det onda istället!

/


Kommentarer


Kommentera inlägget här: