Josefins Värld

daniels favoriter

Kategori: Muffins & Andra Bakverk

choklad muffins

100 g margarin eller smör
2 ägg
2 1⁄2 dl socker
1 1⁄2 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1⁄2 tsk bakpulver

gör så här

ställ veckade pappersformar i en långpanna eller på en plåt.
smält matfettet och låt det svalna.
vispa ägg och socker pösigt. tillsätt de övriga ingredienserna. blanda till sist i matfettet. fördela smeten i formarna. fyll dem inte till mer än 3⁄4
grädda mitt i ugnen i 200 grader för vanlig och 175 grader för varmluft i ca 10 minuter.


dessa muffins är daniels absoluta favoriter, för mig är det tvärt om.. får aldrig till dem bra, jag inbillar mig att det har nått att göra med att det är så lite bakpulver i dem.. hur som helst så älskar daniel dem och det är ju huvudsaken♥

receptet kommer från sju sorters kakor


dessa fina metallic muffinsformar fick jag i present av mammas arbetskamrat siv, tack snälla♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: