Josefins Värld

Tankar

Kategori: Vardag

 Alltid strävar man som människa efter att nya saker ska hända. Men jag tror ibland att man måste stanna upp  och uppskatta det man har.
Idag gjorde jag det, stannade upp alltså:) Tänk allt underbart som  hänt-  jag är gift, har varit gravid, blivit mamma till mitt underbara barn, köpt hus, köpt bil, bytt jobb, med mera med mera. Allt detta har ju faktiskt hänt under en väldigt "kort" tid, ibland är det nästan svårt att hänga med i svängarna. Men gud så lycklig jag är! Men som sagt ibland måste man ge sig själv lite tid och stanna upp och tänka på hur lyckligt lottad man är.

Idag sa Daniel till mig:
- Josefin, du är så fin. Du är verkligen en sån som bara blir finare med åren.
Vilken underbar man jag har♥ Våran lilla familj har det så bra, jag undrar vad livet har i beredskap för oss härnäst? Spännande! Det ända jag vet är att jag aldrig varit lyckligare! jag älskar livet!

Ofta får man ju tipset att man kan gå och spå sig. Men för det första har jag väldigt svårt att tro på sånt, och för det andra så vill jag inte veta vad som ska ske i framtiden, det är väl det som är spänningen med livet- att man inte vet vad som ska hända?
 Men visst tusan är man nyfiken på om det är möjligt att det sitter en gammal tant i skogen och vet allt om min framtid?? :)..

Inatt ska Världens bästa syster övernatta hos oss:) Elias kommer vara överlycklig då han vaknar imorgon och Moster är här,
Daniel åkte precis in till stan för att hämta Mcdonalds- han va hungrig, tok karl vad tusan va det för fel på Skogaholmslimpan? Självklart va ju jag och Sofia oxå tvugna att skicka med en beställning :)


Idag åkte lilla familjen på en cykeltur, Jätte mysigt! Elias gillar verkligen att åka på cykeln, han somnade nästan..
Och dessutom får man ju motion:) Fler gånger? ja massor, detta är den bästa investering morfar gjort på länge ;)

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    vad glad jag är att du har hittat din lycka! Tror att det är bra att göra som du säger, att stanna upp ibland och bara se vad man har. Annars är det nog lätt att man går genom livet med ögonbindel och bara gnäller. KRAM!

    2009-06-08 | 20:07:18
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: