Josefins Värld

Loppis-folk

Kategori: Vardag

Jisses vad denna dagen gått fort! Började ju med att vi fick trevligt sällskap av släkingar på morgon kvisten, Sen bar det iväg på en massa loppisar, Gjorde faktiskt lite fynd:) Sen åkte vi till mamma/mormor för en kort paus och nu har vi alldeles nyss kommit hem från Max. Kort berättelse på en intensiv och lång dag:) Men gud så roligt det är då farmor är här♥
Imorgon tror jag vi planerar att åka till stan? Prinsen ska få slippa shoppa imorgon, han får vara med pappsen istället:)
Men nog törs jag påstå att Elias är inne i en "lugn" period just nu. Idag har vi varit runt på en massa olika ställen och Elias har inte gnällt en ända gång. Allting går riktigt lätt just nu och Elias är en fröjd att ha med sig:) Mamma älskar dig prinsen♥

 Pratade med syster yster förrut hon befinner sig just nu i Monaco. Och hennes stora problen just nu va om hon skulle köpa en Gucci väska för x-antal tusen.. Jag frågade henne om hon inte tittat på nån LV, fick till svar att det hade hon men hon tyckte dragkedjorna va för dåliga haha Sofia du är så rolig! Jag tycker du ska köpa den silvriga Guccin,  Du kommer ha massor av användning för den, och om du av nån anledning skulle tröttna på den har du ju en syster med samma smak :) Hihi! Vi saknar dig massor Sofia!♥♥♥

Ikväll ska jag banne mig i säng tidigt, Detta funkar inte längre... Måste försöka vända tillbaka dygnet så jag inte är så trött på morgonen..

Och inte får vi glömma att en av mina underbara vänner fyller år idag:
Hipp Hipp Hurra Ingela!


Jag har ju en stor passion för kakburkar/burkar och dessa två hittade jag på loppis idag, Farmor va så snäll och köpte den stora till mig, tack snälla:)

Dessa kaffekoppar är riktigt speciella för mig. Min morfar och mormor hade nämligen såna här då de levde. Så dessa har lixom följ med under hela min uppväxt. behöver jag säga att jag blev glad idag då jag hittade 12 st för 50 sek på loppis. Dagens fynd!

Köpte även en Burberry keps för 20 sek.

Köpte även en jätte fin kastrull och Elias hittade lite nya traktorer, men det ska ni få slippa se;)


Loppis-folk
 mormor/mamma fattas på bilden, hon tillhör ju såklart oxå oss:)
 Min tröja sitter aningen knasigt, men det bjuder jag på;)

Kram och God natt!



Kommentarer

  • Ingela säger:

    Tack så hemskt hemskt mycket. Blir avundsjuk på ert loppisfarande. Önskar jag hade förmågan att ta mig iväg jag också.

    Kram på er!

    2009-07-18 | 22:34:57
  • Erica H säger:

    Fnittrade till när jag såg den större plåtburken du hittat på loppis. Jag har nämligen en exakt likadan med mig hem från Skellefteå (bara en annan färgställning). Hittade den bland en massa gamla saker som var kvar efter min mormor. Min är turkos i grundfärgen. /Erica H

    gikas.blogg.se

    2009-07-19 | 16:41:56
    Bloggadress: http://gikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: