Josefins Värld

Vad hände 2009?

Kategori: Vardag

Januari:
Året 2009 firade vi in i Finland hos min släktingar♥ Detta va alltså första gången Elias åkte färja och besökte Finland,. Vi besökte Tropiclandia och badade.
Denna månad bestod oxå av mycket grillning i skogen med Jessica och Andreas.
En magsjuka kom tyvärr oxå på besök...

Februari:
Köpte vi vårat hus:) Den mesta tiden gick åt till att renovera och packa en massa. Jag jobbade mitt första arbetspass på typ 1 1/2 år. jag fick en superstor guldbonus från Hm:)
Vi lyckades pricka in så alla mina underbara vänner kunde träffas samtidigt= middag på Stekhuset:)
En till hemsk magsjuka kom på besök som tyvärr drabbade oss alla.(

Mars:
Denna månad får vi veta att Elias fått dagisplats på det dagis som vi vill att han ska gå på.
Vi gjorde en supermysig trip till Uppsala och myste med Sofia och Uffe.
Elias kusin Amanda kommer till världen.
Vi åker på mysig grillning med Ingela & Co
Renoveringen av huset pågår för fullt.

April:
Denna månad firade vi att Maria och Davids lilla Isak fyllde 1 år och i samma veva kom första värmen,äntligen. jisses vad varmt det var på Isaks födelsedag.
Vi planterade första ute blommorna i huset.
Vi firade ett mysigt Sista april med våra bättrre hälftar- Erica och Robin.

Maj:
Äntligen flyttar vi in i huset!
Elias får sin första öroninflammation:(
Firade vi morsdag och jag fick världens finaste Hello kitty väckarklocka och örhängen
Tittar man tillbaka i bloggen kan man inte tro att jag gjorde annat än att baka i maj månad..;)

Juni:
Dags för första doppet på Bergafjärden
Våran Gudson Viktor döps
Hela familjen köpte Foppa tofflor-usch;)
Vi besökte Skatan flitigt
Vi firade midsommar med Elias mormor,morfar,moster,Uffe och min moster Maria & CO
Hela familjen cyklade nästan varenda dag
Vi hade Nationaldagsfirande hemma hos oss tilllsammans med Jessica,Andreas,Erica och Robin
Va iväg på jobbfest på Oscar med mera med mera det hände verkligen massor i Juni:)

Juli:
Elias iommer på hur roligt det är att prata i telefonen, det betyder att Mommo får några samtal på en dag....:)
Vi hade en mysig dag tillsammans med Jessica och Andreas i Bönhamn
Vi åt klappgröt hela tiden
Anne, Marcus och Emil va här första gången:)
Mamma och jag va iväg och plockade jordgubbar
Min underbara farmor kom hit  på besök, vi hade jätte mysigt och fördrev dagarna med att vara på diverse loppisar.
Träffade Rebecka i Galtström för lunch
Elias lärde sig säga Mommo
Världens bästa moster fylllde år
Vi besökte Gatufesten med Sofia och Ingela & Co
Vi besökte Drakborgen med Maria och Isak
En av mina bästa vänner- Monica gifte sig

Augusti:
Elias börjar på dagis.
jag blir jätte förkyld
Vi tar med oss Sofia och åker till Sthlm för shopping- Nk kids va stängt pga ombyggnad, har fortfarande inte smällt det:)
Vi gör ett besök till Hemsön och badar
Vi åker båt en hel eftermiddag med Erika (grannen) & Co
mormor och morfar kommer hem från Tyskland med massor av fina presenter till Elias

September
Jobbstart för mig
Jag fyller år
Ingela och Andreas lilla Melvin kommer till världen
Hela familjen är på besök i Uppsala

Oktober:
Våran underbara prins blir två år
Bloggen får lösenord
Hösten är här
På dejt med Jessica,Erica och Monica i Huddik
Anne och Marcus Emil döps

November:
Vaccinerade vi oss mot "svinis"
Daniel fyllde år
Resan till kanarieöarna bokas
Ingela och jag börjar på spinning
Firar Farsdag

December:
Åker vi till Gran Canaria
Firar jul tillsammans med Momo Moffa Sofia och Uffis
Elias får en Snowracer i julklapp som han är alldeles beroende av:)
Superkall månad, tror jag kommer frysa ihjäl när som helst
Jag och Daniel åker på spa
Firar Nyår med mommo,moffa,Sofia och uffis.


Massor av andra saker har självklart oxå hänt under året både bra och dåliga saker. Men det väljer jag att inte dela med er här!
Vill avsluta detta året med att skriva - Livet är underbart och det går inte i repris så passa på att njuta!

Massor av Kramar
Josefin










Kommentarer


Kommentera inlägget här: