Josefins Värld

Vaniljmuffins

Kategori: Muffins & Andra Bakverk

Elias och jag har bakat muffins nu på morgonen:) Så förhoppningsvis kommer nån och fikar snart?
Detta va ett helt ok recept ,men långt ifrån de godaste jag har ätit. får se vad fikabesöket tycker?

Vaniljmuffins

1 dl strösocker
1 ägg
2 dl mjölk
6 msk matolja
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker med äkta vanilj
1/4 tsk salt

Glasyr

90 g Philadelphia ost
40 g rumsvarmt smör
3 dl florsocker
1 1/2 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser i en skål. vispa ägg och socker pösigt. rör ner mjölk och olja, sikta ner mjölblandningen och rör smeten slät. fyll amerikanska muffinsformar till 2/3. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Låt de sedan svalna under bakduk.

Rör ihop alla ingredienser till glasyren och bred på.

receptet kommer från dagensmuffins.se







Nära och kära håll utkik! för snart ska jag ordna en Muffins fest. (måste bara vänta på att huset ska bli klart:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: