Josefins Värld

Scones Muffins

Kategori: Muffins & Andra Bakverk

Istället för att städa upp kaoset i köket fortsatte jag och gjorde det värre:)
Jag började sitta och fundera på vad jag ska bjuda Emma på imorgon och kom fram till Muffins Scones. och eftersom att Emma och Amanda kommer tidigt imorgon bitti så passade jag på att göra dem nu. självklart kommer de att åka in i frysen så de är färska imorgon.

Scones Muffins

4 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
4 tsk bakpulver
4 dl filmjölk eller mjölk
1 dl flytande margarin eller 100 g smält smör/margarin

Gör så här

Blanda de torra ingredienserna väl.
tillsätt därefter filmjölk eller mjölk och flytande margarin.
blanda till en klibbig deg.
portionera ut i muffinsplåt eller pappersformar.
använd sked eller blöta händer.
Grädda i mitten av ugnen i 250 grader i 10 minuter
Lät svalna några minuter innan de skärs upp.
Servera gärna med marmelad.

Lätt som en plätt och superfort gick de att göra. jag använde både mjölk och vaniljyoghurt eftersom att jag inte hade nån fil hemma. Jag tror att jag tänker servera mina imorgon med apelsinmarmelad och sallad?
Kom igen och testa baka!

receptet kommer från dagensmuffins.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här: