Josefins Värld

Muffins

Kategori: Muffins & Andra Bakverk

Ikväll får vi besök av Jessica♥  Och vad passar inte bättre än att prova ett nytt recept på henne ;)
riktigt smarriga ser de ut och dessutom gick de jätte fort att göra, men jag ska absolut vänta med att provsmaka tills ikväll...

Tomat och fetaost fyllda Muffins

5 dl vetemjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
3 ägg
8 soltorkade tomater
1/2 dl rapsolja
2 dl naturell yoghurt
100 g fetaost

Sätt ugnen på 200 grader
Blanda mjöl,bakpulver och salt i en bunke
Vispa ihop ägg, rapsolja eller olja från tomaterna samt yoghurt. Rör ner det i mjölblandningen.
skär tomaterna i bitar och fetaosten i tärningar och blanda ner dem.
klicka ut i ca 8 muffinsformar
Grädda mitt i ugnen i ca 20 min.

Receptet kommer från Dagensmuffins.se



Jag tänker servera mina muffins med en grön sallad och nån god dressing

Kommentarer

  • Erica Håkansson säger:

    Åhh jag som älskar både muffins och fetaost - måste prova receptet...

    2009-04-07 | 23:50:58
    Bloggadress: http://gikas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: