Josefins Värld

Bullmamma, jag?

Kategori: Vardag

Jag har nog aldrig sett mig själv som en "bullmamma" snarare tvärtom.
 Hade nån frågat mig för 10 år sen vad jag skulle göra idag hade jag nog skakat på huvudet åt att jag skulle vara mamma. Jag  trodde nog själv att jag skulle resa, festa och vara singel. Men tänk så fel man kan ha, detta är ju precis det livet som jag önskat mig hela tiden. Och när en tjej på jobbet frågade mig om jag inte tyckte det va jobbigt att bara gå hemma svarade jag självklart nej, jag vill aldrig börja jobba. Då berättar hon (som har två barn) att hon aldrig varit en sån som haft ro att gå hemma, hon berättar att hon aldrig varit nån "bullmamma" i nästa sekund svarar jag att jag trodde inte heller att jag va nån "bullmamma" men då får jag till svar att hon tycker att jag är en. Kan låta konstigt, men hennes ord värmde så mycket. det betyder alltså att jag utstrålar den personlighet som jag helst av allt vill ha:) Det vill säga världens lyckligaste människa- En människa som är mamma och fru, skulle inte byta bort det för allt i världen.

Jag skulle utan problem kunna vara hemmafru för alltid. Detta är min mening med livet, att älska och vara älskad.
Kanske ska jag bara lägga ner allt som heter jobb i butik och börja skriva en muffins kokbok?? ;)

Tack Daniel och Elias för att jag får vara fru och mamma. Jag älskar er så oerhört♥

Kanske ska man baka lite muffins nu?? haha


Självklart ska en älskande bullmamma ha rosa skärbräda och kopp-mått i hjärtan!
Tack snälla mamma för presenten♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: