Josefins Värld

Ellas dag

Kategori:

Idag har vi vari på dop. Det va lilla Ella Novalie som döptes. Det är nått speciellt med barndop i kyrkan. Så mysigt på nått vis och jag bara älskar när alla sjunger tryggare kan ingen vara. Jag är så glad att Elias är döpt. Det hör til på nått vis. Alla tycker ju självklart inte samma som mig, Men jag förstår mig inte riktigt på föräldrar som väljer att inte döpa..?? Och frågar man får man oftast till svar att man vill att de ska välja själva.. Välja själva??? I vilken ålder ska man då vara för att kunna välja?? Nä kyrkan är bra, och som jag brukar säga: Gillar man inte kyrkan då har man aldrig haft några "riktiga" problem. Nu är det absolut inte så att jag är religös på nått sett men ibland tycker jag bara att man borde stanna till och tänka.... De beslut vi tar påverkar faktiskt våra barn mer än vi tror..

Min kamera är fullspäckad med kort- men sladden är hos mamma och pappa... så bilder får ni se imorgon.

Nu ska jag och Daniel äta varsin Chockladmuffins från Mcdonalds och förhoppningsvis se nån bra film..

Ha en härlig Lördagkväll...

                                    

Kommentarer

  • IdaB säger:

    Håller med till full:

    De beslut vi tar påverkar faktiskt våra barn mer än vi tror..



    Våra barn är INTE döpta, varken jag el karln är de o har heller aldrig känt något behov att vara just döpt.

    Så vill våra barn konfirmera sig får de döpa sig då :)

    Annars tror jag att vare sej man e döpt el ej så klarar man sig lika bra ändå! ;)

    Trevlig helg!

    2008-09-20 | 21:28:45
    Bloggadress: http://www.backeus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: