Josefins Värld

Tisdag

Kategori: Hemma hos oss

Idag har Elias och jag varit i Birsta med Ingela och William, åkte vid 11 och kom hem vid 16.30, tiden går så fort då man har roligt:) Vi hittade inget speciellt att handla, lite småsaker bara. Tack Ingela och William för  en underbar dag!

En rolig sak som hände idag då vi var i skötrummet på Birsta city var att vi började prata med en tjej, och av en slump började tjejen prata med Ingela om hennes vagn ( Ingela och jag har likadana sulkys- den som jag inte riktigt gillar) hon frågade om den är bra och så, tjejen hade nämligen varit och kikat på den på Barnens Hus och ville nu ha en. Och vad gör inte Josefin då? jo frågar om hon inte vill köpa min, och det ville hon, vilken super tur, då kan jag köpa den ljusblåa vagnen som jag ville ha redan från början istället! fråga mig inte varför jag inte köpte den på en gång?

Efter Birsta tog jag med mig Daniel och åkte och handlade mat, prinsen va med mormor. Sen åt vi tacos här allihopa, så en fullspäckad dag har det varit, imorgon ska vi ta det lite lugnare..

Har hunnit med att måla två trä kronor blåa som jag köpte på Panduro, har tänkt sätta dem på sidan av klädskåpet, tror det kan bli riktigt bra.
Va in på Village  för nån dag sen, där hittade jag en vit stege, där trappstegen funkar som hyllor, blev helt såld på den, men priset va högt... så jag ringde till farfar och frågade om han inte kan göra en åt mig och självklart ville han det, så nu ska jag bara skicka måtten till honom, så får vi se hur det slutar. underbart med händiga människor.
Chockade mamma och syster kraftigt här om dagen då jag berättade för dem att jag ska brodera initialer på en kudde till vardagsrummet, brodera är ju kanske inte riktigt min grej, men det är så underbart att skapa saker. Köpte ju en liknande sån kudde på Ikea, men känner ändå att det vore roligt att ha gjort en själv, få se om resultatet blir bra bara?

Nu dags för sängen, Elias har börjat vakna lite tidigare på morgonen, och en pigg mamma= en glad mamma

Kramar J

Lite bilder från dagens shopping:


Skylt från Hemtex som jag hängde i hallen, tänkte att jag ska sätta in ett kort på Elias i ramen


Träkronan från Panduro som jag målat blå, ska sitta på Elias klädskåp


Plåtburkar till köket oxå från Panduro


Tröja till Elias


Dessa krokar köpte jag på Ikea, Elias har de tidigare som krokar i sitt rum, men dessa två tänker jag använda som handtag på hans garderob - inte på klädskåpet såklart:)


Lyckta från Ikea


Underbara rosa ros örhängen som jag hittade på Glitter, dessa kommer vara jätte fina till sommaren

Kommentarer

  • Anonym säger:

    http://sallskapsresan.blogg.se
    En ny reseblogg! Gå gärna in och kolla och tipsa era vänner :)

    2008-05-20 | 23:44:43
    Bloggadress: http://sallskapsresan.blogg.se

Kommentera inlägget här: