Josefins Värld

orm på besök

Kategori:

blev långdag idag på stan, men lite uppmuntrande shopping blev det iallafall, både rea och höstnytt.
För första gången i mitt liv känner jag ångest inför hösten, och jag som alltid älskat hösten, jag vill ha sommar jämt. men förhoppningsvis är ju inte sommaren slut än?

Händer mycket tok just nu.. Idag då min älskade syster kom hem till mamma och pappa möts hon av att en orm ligger och solar sig vid bron, Sofia är jätte jätte rädd för ormar. Varför hände detta just nu? mamma och pappa har bott på samma ställe i 30 år och aldrig sett till en endaste orm! Den måste ju ha "åkt vilse" och hamnat hos dem istället för skogen?
Kan ju säga att jag själv inte är så förtjust att åka till dem på ett tag. de kan väl för tusan inte komma in i huset???
Stackars mamma, hon har det inte lätt. Sofia är så skrämd så vi har erbjudit henne att sova hos oss, här uppe på höjden finns då minsann inga ormar. ha där har jag iallfall en bra sak med att bo i lägenhet och inte hus..

Nu ska jag hänga en maskin, köpte lexington örngott till Elias idag, så det ska bäddas nytt i Elias säng så fort det torkat.

Tjingeling
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: