Josefins Värld

Finlands besök

Kategori:

Denna veckan är verkligen fullspäckad. Mina kära släktingar från Finland är på väg hit eftersom att vi ska fira farmor på Onsdag som fyller 75. ska bli roligt att träffa mina kusiner och min faster som jag inte träffat på så länge. Farmor och Farfar träffade jag i Januari då Sofia blev doktor. Så tråkigt att det blir så långt mellan gångerna. Men i September blir det ju ett Finlands besök för oss. Då ska jag försöka hinna hälsa på alla♥


Denna veckan måste jag försöka hinna beställa nya linser, det är ett måste, snart blir jag en trafikfara och det vill man ju inte för Elias skull.
Elias har precis lagt sig efter ett mysigt bad med mumin figurerna. Tänk att han älskar Mumin så, Vart vi än åker med bilen så sätter vi på en Muminfilm och jag tror utan att överdriva att vi skulle kunna åka hur långt som helst bara filmerna är med. Perfekt eftersom vi ska fara långt i sommar.

Blir så full i skratt då jag tänker på hur många smeknamn Elias har, stackars lilla baby haha
Här är en kort lista iallfall på vilka namn vi använder mest. ingen ordning på ordningen!
  1. Prinsen
  2. Hjärtat
  3. Bullimutten
  4. Bullen ( förkortning av Bullimutten)
  5. Vessen ( efter vatten på finska)
  6. Babyn
Roliga namn eller hur? Kärt barn har många namn. Men självklart använder vi Elias oxå, få se nu om jag får en massa kommentarer om hur viktigt det är att kalla barnet vid sitt namn..??

Just nu ska jag stryka tvätt och sen är det sängen som gäller.

ps. Daniel är superglad ikväll eftersom han hittat igen den andra bilnyckeln, som det tyvärr va jag som slarvat bort- den låg i en vinterjacka i skrubben. Tror tll och med han tycker vi ska fira haha.

Tack och God natt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: