Josefins Värld

Endast mamman är vaken..

Kategori:

Sitter här framför datorn alldeles ensam, mina prinsar har somnat och det finns inte direkt nått bra att se på tvn. finns inget mer underbart än att höra Daniel och Elias andas ikapp. Kan inte låta bli att tänka på hur lyckligt lottad jag är. Och den där underbara känslan som man får när man får upp barnet på bröstet första gången gör sig starkt påmind. Jag kan inte förstå att denna underbara prins är min, Elias är verkligen mitt allt skulle inte klara av en dag utan honom.

Nu när jag sitter här framför datorn kan jag inte låta bli att fundera över kommande år, 2009, vad kan det ha att erbjuda? Kanske dyker vårat efterlängtade hus upp?? Jag bara längtar tills vi kommer komma in i ett hus och känna: Äntligen här vill jag bo resten av livet. kanske är det jag som är konstig men just den där känslan måste vara rätt och än så länge har jag inte känt den..
Egentligen ska man ju inte tänka så mycket på framtiden utan leva i nuet. det är ju mina absolut viktigaste ord. Jag är en person som absolut måste leva i nuet annars tar framtiden upp all min tid och då glömmer jag att leva här och nu. Knasigt eller hur?
Men man kan ju inte undvika framtiden totalt, lite planering måste man ju ha vare sig man vill eller inte.. Och en stor fråga som jag snart måste ta ställning till är ju om jag tänker börja jobba nästa år???? Hur tusan ska man veta, som det känns just nu vill jag aldrig börja, Kanske kan jag få bli hemmafru på heltid?? Eller nja...
Hur som helst inga mer funderingar detta år. Jag ser fram emot julhelgen massor, och eftersom Daniel ska vara hemma i 2 veckor har vi massor med små "utflykter" inplanerade. Livet är verkligen som bäst då hela familjen är samlad och jag har mina två hjärtan vid min sida.

Kanske ska jag krypa ner i sängen oxå? Har jobbdag imorgon, huva varför har jag tagit på mig jobb, vill bara vara hemma då det är helg..

Sov Gott



Kommentarer


Kommentera inlägget här: